Monday, May 16, 2011

10 minggu aku menjadi GURU

salam,,
cpt kan masa berlalu,,,10 minggu aku menjadi GURU...mcm2 perangai n kerenah student yang aku lihat,,,mmg berbeza jika nk banding dgn time aku jd pelajar sekolah dulu..btul la,,mmg berbeza..tugas guru pada masa ni byk CABARAN..CABARAN DGN KERJA,CABARAN DENGAN PELAJAR,,,yela,pelajar zaman skang kan sume dh pandai,,,form1 pun dh kenal blog,,,lau masa zaman aku dulu,,huhu,,mana reti,,masa tu tgh giler FRENSTER tp tu la bila bis diploma bru reti..lepas diploma bru reti frenster sume tu,,,pastu bila dh jejak ke alam degree bru kenal FACEBOOK...lau x,,jgn arapla..tp tula bdk2 skunk,,sume dh terror,,kalah kita,,bila mengajar pun mcm tu,,,,tu la org kata cabaran seorg GURU kan...

kadang2 mmg menguji kesabaran aku la...mmg sabar..itulah org kata,,,CIKGU kuat SABAR tp boleh ka,,,mcm aku....huhuh...tp kadang2 KESABARAN KU pun ada batas juga....mmg sabar la....

kadang2 aku pk juga btul ka '''AKU DPT JADI GURU YG BAIK"",,,''btul ka minat aku'''mcm2 yang aku pikirkan...nk toleh nk pusing blk dah xboleh la,,,skunk,,yg perlu aku wat pandang depan n cuba tuk terus maju n cuba menjadi GURU YG BERDEDIKASI..

kadang2 bila aku tgk dr segi family aku pun ramai yg jadi CIKGU CIKGI...

sebelah mak aku,,ayah,sepupu aku,pak long aku pun cikgu...pastu sepupu aku bakal cikgu..lau dr sebelah abah long chark dgn sepupu aku pun cikgu...adakah aku pun akan mewarisi atau separuh jalan,,,byk bidang yg aku nmpk cuma aku xtau nk ke mana,,aku minat kepada kemahiran lagi,,aku nk p yg KPT tp mak xbg,,,sume xbg,,lau nk juga cukup ke sek teknik..sebab satu saja alasan dia,,xda cuti..cuti ikut pejabt...lau cikgu sek,,ikut time sekolah cuma cuti je kadang2 ada tuisyen,,yela bdk2 nk exam....

ntah la,,kdg2 jadi blur...

insyaallah aku akan cuba menjadi guru yang terbaek buat anak bangsa...

No comments:

Post a Comment